Omega 6 kyseliny jsou nezbytné pro lidský organismus, protože pomáhají při růstu buněk, regeneraci tkání a podpoře zdraví srdce a mozku. Nicméně, pokud jsou v naší stravě přítomny v příliš velkém množství, mohou mít negativní účinky na naše zdraví. Zde se dozvíte, které potraviny jsou bohaté na omega 6 kyseliny a jak si udržet vyváženou stravu.

Slunečnice
Slunečnice

Za prvé, je důležité si uvědomit, že omega 6 kyseliny jsou esenciální mastné kyseliny, což znamená, že je naše tělo neprodukuje samo a musíme je získat z potravy. Nicméně, v moderní společnosti jsou tyto kyseliny běžné v mnoha průmyslově zpracovaných potravinách, jako jsou obiloviny, rostlinné oleje a fast food.

Potravin obsahující nejvíce omega 6 na 100g

  • Sójový olej: 50g omega 6 kyselin
  • Kukuřičný olej: 49g omega 6 kyselin
  • Slunečnicový olej: 39g omega 6 kyselin
  • Hrozinky: 1,8g omega 6 kyselin
  • Vlašské ořechy: 10,8g omega 6 kyselin
  • Mandle: 12,3g omega 6 kyselin
  • Arašídy: 15,6g omega 6 kyselin
  • Kuřecí prsa (bez kůže): 1,6g omega 6 kyselin
  • Hovězí maso (libové): 1,7g omega 6 kyselin
  • Vepřové maso (libové): 3,4g omega 6 kyselin

Jednou z nejbohatších potravin na omega 6 kyseliny jsou rostlinné oleje, jako je například slunečnicový, kukuřičný nebo sójový olej. Tyto oleje jsou běžně používány v průmyslově vyráběných potravinách, jako jsou chipsy, sušenky, smažené potraviny a margaríny. Proto je důležité sledovat příjem těchto potravin a snižovat jejich konzumaci.

Dále jsou omega 6 kyseliny obsaženy v některých druzích masa, jako jsou krůty, kuřata a hovězí maso. Nicméně, pokud zvířata nejsou pastevní a jsou krmena krmivy, které jsou bohaté na obiloviny, mohou být omega 6 kyseliny obsaženy v jejich tukové tkáni v příliš velkém množství.

Na druhou stranu, ryby a mořské plody jsou bohaté na omega 3 kyseliny, které jsou pro zdraví lidského těla také důležité. Pokud tedy konzumujeme dostatek ryb a omezíme příjem průmyslově zpracovaných potravin, můžeme udržet vyvážený poměr mezi omega 3 a omega 6 kyselinami.

Podobná potravina  V jakých potravinách je vitamín d

V závěru je tedy důležité mít na paměti, že omega 6 kyseliny jsou pro naše tělo nezbytné, ale příliš velké množství může mít negativní účinky na naše zdraví. Pokudržování zdravého poměru omega 3 a omega 6 kyselin v naší stravě je důležité pro prevenci řady zdravotních problémů, jako jsou záněty, kardiovaskulární choroby, metabolický syndrom, artritida a řada dalších onemocnění.

Je proto vhodné zaměřit se na konzumaci potravin, které jsou bohaté na omega 3 kyseliny, jako jsou losos, sardinky, makrela, tuňák, lněné semínky, řepkový olej a ořechy. Těmito potravinami můžeme snížit příjem omega 6 kyselin a zlepšit tak celkové zdraví.

Pokud se chcete vyhnout průmyslově zpracovaným potravinám, je dobré volit čerstvé a nezpracované potraviny, jako jsou ovoce, zelenina, celozrnné produkty, luštěniny, semena a ořechy. Tyto potraviny jsou bohaté na vitamíny, minerály a další živiny, které jsou důležité pro zdraví a mohou pomoci snížit záněty v těle.

Celkově lze tedy říci, že omega 6 kyseliny jsou pro tělo důležité, ale měly by být konzumovány v určitém poměru s omega 3 kyselinami. Pokud se zaměříme na konzumaci nezpracovaných potravin a omezíme příjem průmyslově zpracovaných potravin, můžeme udržet zdravý poměr těchto kyselin a předejít řadě zdravotních problémů.

Podobné příspěvky