Kalorická hodnota potravin je počet kalorií, které má jedna jednotka (obvykle 100 g) určitého jídla. Tyto kalorie se potom počítají při výpočtu příjmu a výdeje energie pro určení celkového energetického příjmu a výdeje, což je důležité pro udržení zdravé váhy.

Kalorie jsou jednotkou měření energie, kterou tělo potřebuje k provádění různých životně důležitých funkcí, jako je dýchání, krevní oběh a pohyb. Pokud přijmete více kalorií, než tělo potřebuje, zbytečná energie se ukládá jako tuk. Na druhé straně, pokud přijmete méně kalorií, než tělo potřebuje, tělo začne používat uložený tuk jako zdroj energie.

cokolada

Seznam 50 nejvíce kalorických potravin

  1. Ghí (indický rostlinný tuk) – 884 kcal
  2. Čokoláda (hořká) – 546 kcal
  3. Slunečnicový olej – 884 kcal
  4. Avokádo – 160 kcal
  5. Tuk na pečení – 884 kcal
  6. Nápoj z kokosového mléka – 250 kcal
  7. Ořechy (mandle) – 579 kcal
  8. Ořechy (lískové) – 654 kcal
  9. Máslo – 717 kcal
  10. Pečené brambory – 130 kcal
  11. Sladké brambory – 90 kcal
  12. Pečený kuřecí prsa – 165 kcal
  13. Pečené kuřecí stehno – 285 kcal
  14. Grilovaný losos – 206 kcal
  15. Pečené vepřové koleno – 530 kcal
  16. Smažený sýr – 446 kcal
  17. Bílý chléb – 265 kcal
  18. Pita chléb – 266 kcal
  19. Bageta – 260 kcal
  20. Těstoviny (bílé, suché) – 371 kcal
  21. Rýže (bílá, vařená) – 130 kcal
  22. Quinoa (vařená) – 120 kcal
  23. Pšeničné klíčky – 340 kcal
  24. Špenát (vařený) – 23 kcal
  25. Brokolice (vařená) – 50 kcal
  26. Mrkev (vařená) – 41 kcal
  27. Cibule (vařená) – 40 kcal
  28. Jahody – 33 kcal
  29. Banán – 89 kcal
  30. Jablko – 52 kcal
  31. Hruška – 57 kcal
  32. Švestky – 46 kcal
  33. Meruňky – 46 kcal
  34. Ananas – 50 kcal
  35. Meloun – 30 kcal
  36. Granátové jablko – 83 kcal
  37. Višně – 46 kcal
  38. Jahodový džem – 260 kcal
  39. Marmeláda – 260 kcal
  40. Nutella – 537 kcal
  41. Cukr – 387 kcal
  42. Med – 304 kcal
  43. Sirup z agáve – 310 kcal
  44. Pomerančový džus – 48 kcal
  45. Jablečný džus – 44 kcal
  46. Víno (červené) – 72 kcal
  47. Pivo – 42-54 kcal
  48. Vodka – 230 kcal
  49. Whiskey – 235 kcal
  50. Cognac – 235 kcal
Podobná potravina  V jakých potravinách je hořčík

Některé potraviny jsou bohaté na kalorie, jako jsou tuky a cukry, zatímco jiné, jako jsou ovoce a zelenina, jsou nízkokalorické. Pro zdravý jídelníček je důležité, aby se vyváženým způsobem konzumovaly potraviny s vysokými a nízkými kalorickými hodnotami.

Je třeba si uvědomit, že kalorické hodnoty se mohou lišit v závislosti na způsobu přípravy jídla. Například smažení může významně zvýšit kalorickou hodnotu jídla, zatímco vaření může snížit.

Závěrem, při sledování kalorických hodnot potravin je důležité brát v úvahu celkový příjem a výdej energie, jakož i zdroj kalorií. Zdravý jídelníček by měl zahrnovat vyváženou kombinaci nízkokalorických a vysokokalorických potravin, aby bylo řešeno zdraví a udržení váhy. Kromě toho je důležité si uvědomit, že kalorický příjem by měl být určen individuálně, v závislosti na aktuální tělesné hmotnosti, výšce, věku, pohlaví, úrovni aktivity a dalších faktorech.

Navíc, kalorické hodnoty by neměly být jediným kritériem při rozhodování o tom, co jíst. Zdravé potraviny, jako jsou ovoce, zelenina, celozrnné produkty a bílkoviny, by měly být základem jídelníčku, i když mohou mít vyšší kalorické hodnoty než nezdravé potraviny, jako jsou sladkosti a smažené jídlo.

Podobné příspěvky